Cerealia Foodservice lanserar cafékoncept

Tillsammans med Sofie Gudmundsson från Sveriges Mästerkock har Cerealia Foodservice tagit fram ett nytt cafékoncept som lanseras under våren 2017.

Cerealia Foodservice har nyligen organiserat sig för att satsa mer på kommersiella kunder, som till exempel caféer, restauranger och fastfood-enheter. Som en del i den här satsningen lanserar Cerealia Foodservice ett cafékoncept.

”Vi vill visa hur café- och conveniencekunder kan servera våra befintliga produkter på nya och trendiga sätt till sina gäster. De produkter vi valt att lyfta fram är våra gryn, pannkakor, färdigrätter och växtbaserade drycker”, säger Kajsa Hedbrant, produktchef på Cerealia Foodservice.

Konceptet består av inspiration i form av recept och bilder inom flera kategorier. ”Vuxenpannkakor”: pannkakor med matiga och lite vuxnare toppings som kan serveras som enklare lunchrätter, ”Oat bites”: goda och nyttiga havrebollar (utan tillsatt socker, veganska, gluten- och laktosfria) samt Overnight Oats i olika smaker och toppings. Alla recept är framtagna av Sofie Gudmundsson som deltog i 2016 års upplaga av Sveriges Mästerkock.

Cafékonceptet kommer presenteras på 2017 års Fast Food & Cafémässor och även bäras ut till kund via en fin folder. Klicka på bilden här till höger för att bläddra i foldern och ta del av recepten!

Dela:  
  • Finn Crisp
  • Kungsörnen
  • Axa
  • GoGreen
  • Nordmills
  • GOOH
 
Tipsa en vän
Din kommentar har skickats. Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng
Kontakta oss
Ditt meddelande har skickats Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng